へリックスがかゆい!

数日前から耳の上部が痒くて、アウターコンクを掻いていました。で、シャワーのときにへリックスに触ったらリングが動かなくなっていました!デジカメで撮ってもらったら、黄色いクラスティが固まっていました。
いつもどおりマイルドなソープで洗浄して、よく流すようにしました。今朝はだいぶ良くなってきたみたいです。7ヶ月つつがなく治癒に向かっていたのに、ちょっとショック。へそも7ヶ月目に急に調子が悪くなったんですよねぇ。怖い。
(写真を貼ってたんですが、自分でもキモいので下げました)

Helix trouble
I had itch on upper ear cartilage and scratched outer choch for several days. Thursday night, I found my helix ring is fixed. It is "glued" with yellowy crusty!
I used mild soap as usual and rinsed carefully with plenty of warm water. It feels much better this morning.
My helix is 7 month old and had been very well. I am afraid to lose it, because my navel became very bad on 7th month and I had to took off the jewelry.